Ik heb tal van boeken over meditatie, en genoeg geïnteresseerde familieleden die me aanmoedigen om te mediteren. Het is goed voor de gezondheid en toch doe ik het niet!

Waarom mediteer ik niet? Het is altijd net even wat interessanter om een goed boek te lezen, muziek te maken of lekker even te wandelen. Zelfs het huishouden en de dagelijkse klusjes zijn soms verleidelijker dan meditatie.

Hoe ik het heb opgelost. Ik heb meditatie ingebouwd in een dagelijkse gewoonte. Het werkt als volgt:

Het eerste wat ik elke ochtend doe is het zetten van een pot thee. De ideale tijd om thee te laten trekken is 8 minuten. Dus ik giet het water over de thee bladeren, zet de timer op 8 minuten waarna ik mediteer totdat de timer afgaat.

Acht minuten is de perfecte hoeveelheid tijd voor mij. Kort genoeg om ook aan de slag te kunnen met andere projecten. Wanneer de timer afgaat staat de thee klaar. Een lekkere kleine beloning voor het feit dat mediteerde!


Laatste blog

Uitgelicht

kids en aandacht mindfulness voor kinderen

 

Geef wat je wilt ontvangen”                                                     

Na een mindfulness training tijdens mijn werk als ambulant begeleider bij Heliomare onderwijs en een aantal jaren mindful - en deugdenyoga vond ik het tijd om te geven wat ik zelf ontvangen heb. Ook als consulent passend onderwijs kreeg ik regelmatig de vraag of er een training bestond voor stress in basisschool groepen, bij kinderen en hun leerkrachten. Die training is er: Mindfulness voor kinderen! Ik heb mijn baan opgezegd en ben de opleiding tot Mindfulkids trainer gaan volgen bij Centrum voor Mindfulness in Amsterdam.

Belangrijk vind ik de 7 principes van mindfulness: Mildheid, geduld, frisse blik, vertrouwen, niet-streven, loslaten, acceptatie.

Naar de website

item 13

Meditatie oefeningen

about 3

Blog

klok.jpg

Mindfulness in de praktijk