Mindfulness meditatie wordt zittend en met gesloten ogen beoefend. Je zit in kleermakerszit op een kussen met rechte rug. De aandacht wordt gelegd op de beweging van de buik bij het in- en uitademen.

Als er gedachten opkomen keer je terug naar de nadruk op de ademhaling. Beginnende mediteerders beginnen met korte periodes van 10 minuten per dag. Als je regelmatig oefent zul je merken dat het gemakkelijker wordt om je aandacht te blijven houden op het ademhalen. Uiteindelijk kan het bewustzijn van de ademhaling worden verlengd naar gedachten, gevoelens en handelingen.


Laatste blog

Uitgelicht

kids en aandacht mindfulness voor kinderen

 

Geef wat je wilt ontvangen”                                                     

Na een mindfulness training tijdens mijn werk als ambulant begeleider bij Heliomare onderwijs en een aantal jaren mindful - en deugdenyoga vond ik het tijd om te geven wat ik zelf ontvangen heb. Ook als consulent passend onderwijs kreeg ik regelmatig de vraag of er een training bestond voor stress in basisschool groepen, bij kinderen en hun leerkrachten. Die training is er: Mindfulness voor kinderen! Ik heb mijn baan opgezegd en ben de opleiding tot Mindfulkids trainer gaan volgen bij Centrum voor Mindfulness in Amsterdam.

Belangrijk vind ik de 7 principes van mindfulness: Mildheid, geduld, frisse blik, vertrouwen, niet-streven, loslaten, acceptatie.

Naar de website

item 13

Meditatie oefeningen

about 3

Blog

overleg-Mindfulness.jpg

Mindfulness in de praktijk