Meditatie

Meditatie is een techniek die bedoeld is om een verhoogde staat van bewustzijn en gerichte aandacht te stimuleren. Mediteren kan je helpen om te ontspannen, af te stemmen op je innerlijke rust en het helder krijgen van je geest.

Mindfulness meditatie

Mindfulness meditatie wordt zittend en met gesloten ogen beoefend. Je zit in kleermakerszit op een kussen met rechte rug. De aandacht wordt gelegd op de beweging van de buik bij het in- en uitademen.

Als er gedachten

Mindful Ademen

Mindful Ademen, ook wel Ademen met Aandacht is een basisoefening van mindfulness meditatie. Deze oefening is bedoeld om te kalmeren en is goed voor de focus van de geest. Deze vorm van meditatie is zeer wijdverbreid in

Mediteren met kaarsen (kaars meditatie)

Bij kaars meditatie wordt gemediteerd door het staren naar een kaarsvlam. Voor sommige mensen is deze vorm van meditatie eenvoudiger doordat je jezelf concentreerd op een fysiek iets in plaats van op een mantra. Het

Meditatie technieken

Meditatie is duizenden jaren oud en in de loop der jaren is er een breed scala van meditatietechnieken ontwikkeld. Hierdoor zijn er waarschijnlijk meer verschillende soorten meditatie dan dat je ooit zou kunnen

Eenvoudige Meditatie Technieken

Deze eenvoudige meditatietechnieken zijn ontworpen om je de basis van het mediteren te leren. Deze meditatie instructies zijn bedoeld om je alle informatie te geven die je nodig hebt om te beginnen met mediteren. In

De Mindfulness van de ademhaling: beoefening

Zoals de naam al aangeeft, de 'Mindfulness van Ademhaling' maakt gebruik van de adem als een object van concentratie. Door te focussen op de ademhaling word je je bewust van de neiging van de geest om te springen van

De Mindfulness van Ademen: hoe werkt het?

De mindfulness van Ademen is een meditatie waarbij we gebruik maken van de adem als het voorwerp van aandacht waarop we terugkeren elke keer als we merken dat de geest is afgedwaald.

In deze vorm van meditatie trek je

Concentratie Meditatie

Mindfulness meditatie noemt men ook wel inzicht meditatie. Het is de bedoeling is om inzicht te krijgen over de ware aard van de werkelijkheid. In Mindfulness mediatie wordt elk aspect van de ervaring gewaardeerd

Ademhalings Meditatie 2 (Kabat-Zinn 1996)

Stem gedurende de dag enkele keren af op je ademhaling. Wees je bewust van je ademhaling gedurende de dag op verschillende momenten. Voel je buik als je inademt en uitademt. Wees je bewust van het naar boven komen van

Ademhalings Meditatie 1 (Kabat-Zinn)

Ga in een comfortabele houding op je rug liggen. Je mag ook zitten, hou dan je rug recht en laat je schouders vallen.

Sluit je ogen als het zich prettig voelt.

Breng je aandacht naar je buik, let op het gevoel bij het

Ademhaling

De primaire focus van Mindfulness Meditatie is de ademhaling. Het primaire doel is een rustig, niet-oordelend bewustzijn. Gedachten en gevoelens komen en gaan, zonder verstrikt te raken. Dit creeert rust en

Wandel / loop Meditatie

Een van de mooiste dingen van loopmeditatie is dat je het op ieder gewenst moment kunt beoefenen. Het is een vrij eenvoudige meditatie methode en je zult het zonder al te veel moeite kunnen beoefenen. Het enige

Transcendente Meditatie

Transcendente Meditatie

Een spirituele goeroe genoemd Maharishi Mahesh Yogi introduceerde Transcendente Meditatie in de late jaren vijftig in de westerse wereld. Deze vorm van meditatie is erg populair geworden en

Mindfulness Meditatie

Mindfulness meditatie is een zeer eenvoudig type meditatie en het is heel eenvoudig om te leren. Mindfulness meditatie leert je om negatieve gedachten te stoppen en het bereiken van een veel meer ontspannen, kalme

Ademhalingsmeditatie

Ademhaling meditatie

Ademhaling meditatie is een van de eenvoudigste en meest ontspannende vormen van meditatie. Het is een meditatie techniek die populair is bij vele nieuwkomers in meditatie, omdat het zo eenvoudig

Well bee