Mindfulness oefeningen

Hier vind je een overzicht met mindfulness-oefeningen.. Er zijn veel korte en eenvoudige mindfulness-oefeningen bij. Mindfulness oefeningen kan je direct doen en leveren direct rust op.

Bij mindfulness denken veel mensen misschien aan iets ingewikkelds of abstracts. Dit hoeft absoluut niet waar te zijn. Er zijn veel oefeningen die je in slechts een paar minuten kunt uitvoeren. Het komt erop neer dat je stilstaat bij wat je voelt, proeft, ruikt en ziet. Maar hoe begin je daar mee? En is het moeilijk om het dagelijks te doen?

Uit onderzoek blijkt dat wanneer je dagelijks 20 minuten mindfulness oefent, je de hersenstructuur daadwerkelijk veranderd. Bij frequent gebruik van mindfulness vertraagt het deel dat wordt geassocieerd met angst en leed. Het deel dat verantwoordelijk is voor rust en comfort wordt actiever.

Je hoeft het niet de hele tijd te doen, maar je kunt mindfulness onderdeel maken van je dagelijkse routine. 

Mindfulness oefeningen

  • Mindfulness van de buitenwereld
  • Het eten van mindfulness
  • Wandelen mindfulness
  • Ademhaling mindfulness
  • Body scan
  • Externe wereld en adem
  • Mindfulness van gedachten
  • Gedachten sensaties en emoties
  • Mededogen mindfulness
  • Mountain meditatie
  • Alternate neusgat ademhalen
  • Mindfulness van fysieke ongemakken
  • Mindfulness van moeilijke gedachten
  • Lege kom meditatie

0
0
0
s2sdefault