Eén op één gesprekken, cursussen in groepsverband, speciale middagen voor jongeren, trainingen voor uw bedrijf en meer!

Mindfulness is een methode die u leert om op een accepterende manier om te gaan met alles wat zich aandient in het leven van alledag. Kortom; meer genieten en bewuster leven. Niet op de automatische piloot door de dagen heen vliegen. Geen energie steken in zaken die het niet waard zijn. Weg met de negatieve gedachten die door uw hoofd blijven spoken. Uw aandacht naar het positieve. Ruimte voor rust en bewust genieten.

You've got to make the choice, to take a change, if you want your life to change...

Hoe mooi zou het zijn om met een neutrale en frisse blik te kunnen kijken naar wat er in je omgaat en zo meer rust, helderheid en focus te ervaren? Hiermee kun je dan beter presteren en de concrete resultaten halen in je persoonlijke leven en carrière die je verdient. Lees hier meer over wat de mindfulness training jou kan opleveren.
Voor mij persoonlijk heeft mindfulness een absolute en positieve verandering in mijn werk- en priveleven gebracht.

Door het toevoegen van mindfulness heb ik meer balans en kan ik beter omgaan met lastige (werk)situaties. Dit is ook de reden dat ik met EmbraceMindfulness ben begonnen: ik wil graag mijn ervaring, positiviteit en enthousiasme over mindfulness met jou delen via trainingen, introductie- en inspiratiesessies.

Gun jezelf een mindfulness training, je leven wordt er leuker van!

hart2hart is Willemijn Westhof, Gelderse van geboorte met van nature een weten dat er meer is tussen hemel en aarde.

Als Verpleegkundige en als Maatschappelijk Werker werkte ik in reguliere ziekenhuizen. Post-HBO specialiseerde ik me in Verlieskunde en PsychoSociale Oncologie.
In Leiden studeerde ik Community Health Care en werkte als Ontwikkelingswerker in 3e wereld landen. Ik reisde, woonde en werkte in Afrika en Azie.

hart2hart is al 15 jaar een plek waar mensen komen voor persoonlijke ontwikkeling en bewust-zijn. Voor een ieder die het beste in zich zelf tot bloei wil brengen en wil ontdekken wat je zelf kunt bijdragen aan gezondheid en welzijn.

Mindfulness kan licht werpen op wat er achter gedachten zit. Het betekent 'tegenwoordigheid van geest' of 'er helemaal bij zijn.'
Wanneer momenten van mindfulness elkaar gaan opvolgen, kan er een krachtige concentratie ontstaan.
Die geeft een gevoel van veiligheid, rust, harmonie, tevredenheid, helderheid, vastberadenheid en kracht. We kunnen beter omgaan met pijn en stress. De intuïtie wordt scherper.

Herkent u zich ook in onderstaande zinnen ?

-“Mijn kinderen vragen al mijn aandacht”
-“Ik heb geen tijd voor mezelf”
-“Mijn focus ligt overal behalve bij mijzelf- het lijkt wel
alsof het leven aan me voorbij gaat”
-“Ik heb alles, maar voel me toch voordurend gestresst,
er is altijd nog wat af te maken”
-“ Er is veel onrust in de wereld om me heen, dat haalt
mij ook uit mijn balans”
-“Ik ben alleen nog maar aan het racen: naar de kinderopvang,
naar het werk, naar huis, gezond koken, iedereen naar bed en ik ook”
-“Het lijkt wel of ik stil sta”.

Dan is het tijd voor mindfulness!

Het drukke leven van alle dag vraagt veel van ons.
Werk, kinderen, sociale contacten, moderne media, alles slokt ons zo op dat we nauwelijks meer tot rust kunnen komen.
Daarnaast putten eigenschappen als perfectionisme en multitasken ons fysiek en geestelijk uit. Deze manier van leven houden we niet lang vol en voor we het weten zitten we thuis met een burn-out. Laat het niet zo ver komen. Zorg ervoor dat u uw grenzen bewaakt en laadt bijtijds uw energie op.

Ook jongeren en kinderen staan onder steeds grotere druk van met name ouders en leeftijdsgenoten. Onder het motto “jong geleerd is oud gedaan” geeft Mindfulness World de mindfulness training nu ook aan kinderen en jongeren.

Mindfulness gaat over welkom heten, welkom aan wat zich ook maar in het leven voordoet, zonder oordeel. Welkom ook aan wie of wat je bent op dit moment.
Alles mag er zijn, zonder onderscheid. Deze houding heeft ingrijpende gevolgen.
Als de strijd om ‘het anders te willen hebben dan het is’ afneemt en er meer aanvaarding plaatsvindt, worden problemen minder overheersend.
Dan kan relativering plaatsvinden, komt er energie vrij en ontstaat er zicht op nieuwe mogelijkheden.
In de MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction) training van 8 weken leer je hoe je dit kunt realiseren.
Het is een training waarbij je zelf het gereedschap in handen krijgt.

Natuurlijk Helend begeleidt jou op een liefdevolle alsmede doortastende manier om:
snel en effectief tot de kern van het probleem te komen,
zowel op lichamelijk, mentaal als spiritueel gebied.

Ben je onvoldoende in LIEFDEVOL contact met jezelf? Dan...
- blijf je steeds herhalende patronen, emoties
en/ of gedachtes tegen komen,
- heb je nog belemmerende overtuigingen of
gedraag je je zoals je denkt dat je je zou moeten gedragen.
- ben je niet werkelijk aanwezig in het hier en nu,
je wordt geleefd i.p.v. dat je JOUW LEVEN LEEFT!

Het woord BIBBER kan van alles oproepen en als je bibbert is dat voelbaar in het lichaam. Je kan bibberen van plezier of van spanning of omdat je het eng vind.

Het staat voor: Bewust In Beweging Brengen En Rusten.

Het gaat over in beweging brengen van het lichaam door oefeningen, wandelen of stil te zitten en vervolgens tot rust laten komen en te voelen hoe dat is. Het bewust worden van het eigen lichaam is het pad naar leven in het hier en nu.

...Heb je vaak het gevoel dat je geleefd wordt door de waan van de dag? Merk je dat je jezelf vaak voorbij rent en geen tijd neemt om te ontspannen? Wil je jezelf beter staande kunnen houden in je drukke leven? Heb je last van gepieker, spanning, stress, onrust of pijnklachten… Wil je beter om leren gaan met lastige emoties, zoek je meer balans tussen in- en ontspanning, tussen presteren en opladen? Wil je met meer energie en ontspanning in het dagelijkse leven staan? Heb je behoefte aan rust, tevredenheid en een goede energiebalans? Wil je je leven meer inhoud, energie en plezier geven? Wil je leren om meer te genieten van het leven in het hier en nu?

herken je jezelf hierin ….
dan is een mindfulness training iets voor jou!

Het Centrum van Opmerkzaamheid is in 2006 opgericht met als doel om de kennis over de verschillende toepassingsmogelijkheden van Mindfulness (opmerkzaamheid of aandacht) te vergroten en meer mensen met Mindfulness in aanraking te laten komen.

Mindfulness is het bewust en belangenloos aandacht geven aan de fysieke en geestelijke gewaarwordingen van het moment. Dit wordt ook wel bewuste aandacht genoemd.
Hierdoor is het mogelijk om evenwichtiger te zijn en opener te zijn en bewuster in het leven te staan.

Mindfulness is een levenshouding die zich kenmerkt door acceptatie van onvermijdelijke negatieve en positieve ervaringen: Dit wordt ook wel aanvaarding genoemd.

Mindfulness verwijst naar juiste indachtigheid of bewustzijn in de Boeddhistische leer.

Marlous Lazal
Je hoeft zeker geen boeddhist te zijn om aandacht een grotere plaats te geven in je leven.
Alleen al een paar keer per dag ‘stoppen, landen en kijken’ kunnen je terugbrengen in het nu, van waaruit je weer met rust en helderheid verder kunt.
Ik zie de mindfulness training als een zeer krachtig middel om weer de bestuurder van je eigen schip te worden in plaats van je steeds te laten meesleuren door de woeste golven van je gedachtenstromen en emoties en ik vind het zeer inspirerend om anderen te begeleiden in dit proces.

Wat is mindfulness?
Mindfulness of ook wel aandachtstraining is eigenlijk niet meer dan met je volle aandacht aanwezig zijn in het hier en nu zonder te oordelen.

Met een vriendelijke houding opmerken dat je hoofd voortdurend met van alles bezig is en trainen om dan weer terug te keren naar dit moment.

Leren om op een vriendelijke en open manier bewust waar te nemen van wat er is op dit moment, in je lichaam of in de omgeving.

Opmerkzaam leren worden met je zintuigen, zodat je ook de kleine mooie momenten weer gaat ervaren, weer meer gaat genieten.

Wetenschappelijk is bewezen dat mindfulness helpt bij het leren omgaan met lichamelijke klachten. Het helpt bij het leren omgaan met psychische klachten en stress. Het helpt bij slaapproblemen, concentratie- en vermoeidheidsklachten. Het geheugen verbetert.

Bewezen is dat de hartslag en de bloeddruk dalen na het leren van mindfulness en dat het aantal stresshormonen in het bloed afneemt.
Mindfulness leert je ook meer over jezelf, je automatische patronen en je gaat creatiever denken.
Mindfulness helpt en verbetert de kwaliteit van je leven en je relaties.

Het is niet alleen wetenschappelijk bewezen, we horen het ook terug van mensen die onze trainingen volgen.

Zoeken

Laatste blog

Uitgelicht

kids en aandacht mindfulness voor kinderen

 

Geef wat je wilt ontvangen”                                                     

Na een mindfulness training tijdens mijn werk als ambulant begeleider bij Heliomare onderwijs en een aantal jaren mindful - en deugdenyoga vond ik het tijd om te geven wat ik zelf ontvangen heb. Ook als consulent passend onderwijs kreeg ik regelmatig de vraag of er een training bestond voor stress in basisschool groepen, bij kinderen en hun leerkrachten. Die training is er: Mindfulness voor kinderen! Ik heb mijn baan opgezegd en ben de opleiding tot Mindfulkids trainer gaan volgen bij Centrum voor Mindfulness in Amsterdam.

Belangrijk vind ik de 7 principes van mindfulness: Mildheid, geduld, frisse blik, vertrouwen, niet-streven, loslaten, acceptatie.

Naar de website

item 13

Meditatie oefeningen

about 3

Blog

boeddha.jpg

Mindfulness in de praktijk