The letting Go

Oefening: the letting Go

1) Ga zitten en neem een ontspannen en alert houding aan. Vraag jezelf "wat ervaar ik?" Welke gedachten gaan rond in m'n hoofd. Welke gevoelens heb ik en hoe merk ik dit lichamelijk?

Sta

Oefening: mindfulness van de buitenwereld

We hebben 5 zintuigen; voelen, smaak, geur, gehoor en zicht, maar we zijn ons vaak niet bewust van die sensaties. Met behulp van deze mindfulness oefening kunnen we ons er van bewust worden. Accepteer en wordt je bewust

Mindfulness, de wereld om je heen

Een oefening in het opmerken van de wereld om je heen. Kom in contact met je lichaam en je ademhaling. Mindfulness van de buitenwereld en de adem.

Ga comfortabel zitten op je stoel of op je kussen, sluit je ogen als je

Mindfulness van gedachten

Wij behandelen onze gedachten vaak alsof het de waarheid is. Bijvoorbeeld: "Ik ben niet goed in ...", "Hij is een eikel", "Niemand begrijpt me", "Ik ben briljant", etc. Wanneer we een gedachte vele malen herhalen kan je

Mindfulness oefeningen

Bij mindfulness denken veel mensen misschien aan iets ingewikkelds of abstracts. Dit hoeft absoluut niet waar te zijn. Er zijn veel oefeningen die je in slechts een paar minuten kunt uitvoeren. Het komt erop neer

Mindfull wandelen

Dit is een oefening voor het beoefenen van mindfulness van het lopen.

Voordat je begint moet je de juiste ruimte zoeken. Doe je schoenen uit en zoek een plek waar je ongeveer 12 tot 14 stappen kunt lopen voordat je

Mindfull wandelen

Dit is een oefening voor het beoefenen van mindfulness van het lopen.

Voordat je begint moet je de juiste ruimte zoeken. Doe je schoenen uit en zoek een plek waar je ongeveer 12 tot 14 stappen kunt lopen voordat je

Mindfull eten

Dit is een oefening voor het beoefenen van mindfulness tijdens het eten. Je kunt deze oefening uitvoeren met een simpele sultana of met een rozijn, een stuk chocolade, fruit of koekjes.

Focus met duidelijke

De Bezoeker

Deze oefening helpt om je bewust te worden van je omgeving, van het lichaam, de adem, en je gedachten en emoties. Je kunt de oefening toepassen als geheel of in delen.

De bezoeker: je omgeving

Als je loopt, of gewoon

Body scan mindfulness oefening

Het doel van deze bodyscan mindfulness oefening is om je lichaam op te merken. Het gaat niet direct over het ontspannen van je lichaam, maar dit kan heel goed optreden.

Meestal is onze reactie op lichamelijke pijn of

Bloggers gezocht

Praesence trans

Well bee