Toepassingen van Mindfulness

Toepassingen van mindfulness zien we tegenwoordig overal. Bekende voorbeelden van waar het nu gebruikt wordt zijn het bedrijfsleven, onderwijs, gevangenissen, rechtszalen en ziekenhuizen.

Iedereen heeft wel eens last van stress. Je lichaam reageert daarop door alert te zijn en dit houdt in dat je hartslag toeneemt, je ademhaling zich zal versneller en je spieren zich spannen. In principe is je lichaam in

Hieronder vind je 10 oefeningen die je kunt toepassen als je je gestrest voelt. Wat ook helpt is om gewoon iedere dag 1 oefening te doen. Dit kan er voor zorgen dat je jezelf structureel beter voelt. Het zorgt ervoor

Stress

Op veel dagen merk je dat je meer haast hebt dan dat je zou willen. Het is alsof je aan het jongleren bent met alle verantwoordelijkheden in je leven. Is er sprake van stress?
Er zijn een aantal kenmerken die je

Er zijn tijden waarin je geleefd wordt door zinloze zorgen. Spanningen en doemscenario's over de toekomst, een drukke agenda, en je relatie. Laat jezelf niet meeslepen in deze negatieve gedachten. Mindfulness is

Hakomi therapie is een somatische psychologie gebaseerd op Aziatische filosofische voorschriften van mindfulness en geweldloosheid. Het benadrukt het belang dat zowel de therapeut en cliënt betrokken zijn bij

"

De Japanse psychiater Shoma Morita ontwikkelde Morita therapie op de principes van mindfulness.

 

"

Mode Deactivering Therapy is een methode die is afgeleid van de principes van de cognitieve gedragstherapie en bevat elementen van acceptatie en commitment therapie, dialectische gedragstherapie en mindfulness

Mindfulness is een kern oefening gebruikt in dialectische gedragstherapie. Dialectische gedragstherapie is&nbsp

Mindfulness is een manier om los te komen van negatieve gedachten. Met mindfulness stel je jezelf in staat om negatieve gedachten om te leiden naar het heden, naar het hier en nu.

Bij mindfulness gaat het niet zo zeer

Bloggers gezocht

Praesence trans

Well bee